sâmbătă, 22 decembrie 2007

Eliade

Ieri şi azi mă simt uneori cam ameţit dar nu ştiu de ce... Parcă tocmai aş fi coborât din altă lume...

Am avut senzaţii cam mixte în ultima vreme, de parcă dezamăgirea şi surpriza ar fi fost incluşi în acelaşi cocktail grotesc... Pe de o parte, am fost bucuros că a venit mama lui Răzvan cu ceea ce vroiam eu, dar pe de altă parte a tras doar două poezii din fiecare volum pe care l-am vrut... Ghinion că erau numai pentru sală... Oricum, mai ales poeziile lui Duşan Petrovici ("Obelisc", "Clima temperată") mi-au plăcut - poeziile lui Dinescu ("Exil pe o boabă de piper") nu erau nici ele rele doar că mă aşteptam la ceva mai mult din partea lui Dinescu...

Sentinţa e pecetluită: pe anul viitor, gata cu banii daţi pe praline scumpe. De-acum încolo, mă voi chinui să comand cărţi pe Internet pentru că văd că nu găsesc pe nicăieri cărţile de la Brumar... Mai ales după poeziile de aseară, am o poftă nebună de Duşan Petrovici, mai ales că ochisem deja "Zaruri de apă" şi "Nopţi vestfalice"...

Aseară, am făcut o pauză de la Cărtărescu şi, plin de curiozitate, am pus mâna pe Eliade. "La ţigănci/Pe strada Mântuleasa" e volumul, unul dintre cele pe care profesoara de română le-a inclus în bibliografia pentru olimpiadă. Am reuşit să mă detaşez de orice aşteptări - astfel cel puţin "La ţigănci" mi s-a părut extrem de reuşit. Eliade ăsta chiar pare să fie un mare scriitor... sete de Eliade, sete de Eliade. Culmea e că sunt o grămadă de volume de Eliade la biblioteca liceului, la fel ca şi în cazul lui Cărtărescu!... Mircea, Mircea, Mircea, Duşan...

Ascult acuma: "Sesame Street" de Pelican City. De fapt, am dat pe shuffle... Bradul alb de Crăciun e lock&loaded, doar că acum n-am chef să-mi stric ochii în jocul strident de lumini...

Niciun comentariu: